HTML

Családtörténeti Hogyisvolt

Családi tragikomédia költözésről költözésre, életem első negyed évszázadán át. Bár lesz, aki talál a saját családjára utaló jeleket, de e történet az enyém, és a családomé. Akár tetszik nekem, akár nem.

Friss topikok

  • Rongynyuszi: Hú azért elég kemény éved volt baszki... :( még szerencse, hogy ilyen ügyes nagylánnyá fejlődtél :... (2009.03.09. 15:16) XV. kerület, Újpalota
  • Rongynyuszi: Bakker nem is tudtam, hogy 181 cm vagy. Azt tudtam, hogy rohadt magas, de, hogy ennyire (:o) (2009.02.02. 23:16) a nagybetűs Kezdet

Linkblog

József körúti lakás (három)

2009.01.12. 17:38 Nyanyanya

Először nagyapámhoz költöztünk, aki a József körúton lakott. Akkor már elég öreg volt, meg beteg, és a kétszobás lakása egyik felében egy fiatal pár lakott, akikkel eltartási szerződése volt. Mondjuk, itt tenném fel a világűrnek a kérdést, hogy anyám, aki állandóan a Nagy Családi Összetartás-t emlegeti, hogy tudta eme hozzáállásával összeegyeztetni, hogy a saját apját idegenek gondozzák. Persze, a fiatal pár nagyon kedves volt a Papával, ezt hozzá kell tenni.
Hát, ide költöztünk, Papával egy szobába. Anyu nem lakott velünk – nem tudom, hol lakott addig különben – és Nővérem viselte gondunkat leginkább. Nem volt az a szoba túl nagy, benne a beteg nagyapám, Nővérem, Bátyám, én, és az Unokabátyám, aki 11 évvel idősebb nálam, és aki azért került hozzánk, mert anyukája (az én anyám testvére) és húga meghalt egy autóbalesetben, még 1982-ben. Így hozzánk került. Ő nem igazán szeretett engem sohasem (később megtudtam az okát, megbeszéltük, és azóta jóban vagyunk). Mindig orrvérzős voltam, és egyszer ugráltam az emeletes ágy alján, ő meg fent feküdt, idegesítettem. Lelendítette hát a karját és pont az orromat verte telibe azzal az ezüstgyűrűs öklével. Akkor egy olyan hálóing volt rajtam, amin Hófehérke volt a hét törpével. Emlékszem rá, ahogy eme incidens után a kádban fekszem, és Hófehérke, az összes törpével egyetemben vöröslik, hosszan, ahogy folyt az orromból a vér, szép egyenletesen. Szóval, kedveltük egymást, igazán. Féltem tőle.
Anyuról nem nagyon van emlékem ebből az időszakból. Azaz, egy mégis van.
Itt kezdtem el iskolába járni, a ház mögötti utcába jártam az első általánost. Állítólag itt még jó tanuló voltam. Egyszer elmentem az osztálytársamékhoz, és csak késő délután mentem haza. Anyu ott ült a konyhaasztalnál, a fiatal pár férfitagjával és - azt hiszem – egy rendőrrel. Mikor meglátott, felugrott és egy marha nagy maflást adott nekem. Erre emlékszem vele kapcsolatban ebből lakásból…
Hogy innen mikor, és milyen körülmények közt költöztünk el, nem emlékszem. Egy évet laktunk itt körülbelül, az általános első évét itt lakva jártam ki.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hogyisvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr61873224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása